Studiespesialisering

Elevar i Vg3

Er du interessert i teoretiske fag og ønskjer å studere ved universitet eller høgskule seinare? Då kan du velje studiespesialisering. Utdanninga er treårig og fører fram til generell studiekompetanse. Du kan òg velje fag som gir spesiell studiekompetanse.

Likar du teoretiske fag, matte, lesing og skriving?

Vg1 er felles for alle på studiespesialisering. På Vg2 og Vg3 tilbyr vi programområda realfag eller språk, samfunnsfag og økonomi. Du kan velje programfag frå utdanningsprogrammet medium og kommunikasjon.

Du kan også velje programfag i toppidrett, med fortball, handball, friidrett og e-sport. Vi kan også tilby andre idrettar etter avtale.

Du kan bli

• psykolog
  • lærar
  • sjukepleiar
  • lege
  • ingeniør
  • økonom
  • jurist

Vi tilbyr

• vg1 studiespesialisering
  • vg2 realfag eller språk, samfunnsfag og økonomi
  • vg3 realfag eller språk, samfunnsfag og økonomi

Læreplaner for fag i utdanningsprogram studiespesialisering

Les meir på vilbli.no

Søk skuleplass på vigo.no

Vg1 Studiespesialisering

Det første året på studiespesialiserande har du mykje fellesfag. Du kan velje mellom praktisk (1P) matematikk eller teoretisk (1T) matematikk. I tillegg må du velje språk. Vi tilbyr spansk og tysk. Du kan og velja valfritt programfag toppidrett første året.

Første året legg vi vekt på å skapa eit godt miljø og at du får gode studierutiner. Det er to kontaktlærarar i klassen som hjelper deg med dette.

Læreplan vg1 Studiespesialisering

Vg2 og vg3 studiespesialisering

På vg2 og vg3 er halvparten av faga valfrie programfag. Du kan velje programfag frå programområdet realfag eller språk, samfunnsfag og økonomi. Kvart av dei valfrie programfaga er på fem veketimar. Andre og tredje året må du ha to gjennomgåande programfag frå  programområdet du har valt. I tillegg vel du kvart år eitt fag til som er uavhengig av programområde. Hos oss kan du og velja fag frå medium og kommunikasjon, t.d. foto, eller toppidrett. Arna vgs tilbyr ei rekke programfag innan programområda:

Realfag:

• Matematikk R
  • Fysikk
  • Biologi
  • Kjemi

Samfunnsfag:

• Sosiologi
  • Psykologi
  • Rettslære

Andre valfrie fag

• Toppidrett og esport
  • Bilde

Faga vi tilbyr er avhengig av fagvalet du gjer kvart år.

Læreplan vg2 og vg3 studiespesialisering

Toppidrett/e-sport

Du kan fordjupe deg i mange idrettar, til dømes fotball, handball eller e-sport. Vi kan også tilby toppidrett i andre idrettar etter avtale.

Toppidrett/e-sport.

Elev med elevforsøk

Vegen vidare:

Etter fullført og bestått tre år i skule har du fått studiekompetanse og kan søka opptak til høgare utdanning i Noreg. Dette gjer du gjennom samordna opptak. Her får du og informasjon om kva opptakskrav som gjeld for dei ulike studiane.

Har du ikkje bestemt deg? Då kan du få gode tips hjå samordna opptak og utdanning.no.